Mer från mig

onsdag 14 december 2011

Mailbox - Miss ya

ÅH!!!
Jag har sådana tråkiga problem nu.
  1. ett i-lands problem, vilket är att internet har bråkat, nu är det ganska ok igen.
  2. ett i-lands problem till är att min dator håller på att haverera, seg som kola.
  3. ett världsligt problem som jag ska berätta lite mer om.
Först en sneak peak av det som kommer längre ner i inlägget...
Jo, när jag kom hem från jobbet igår såg jag på avstånd att det rök i skorstenen och jag blev glad över att ena dottern kommit över sin fobi med att elda, hon tror inte att hon klarar av att få fyr i våran värmepanna. När jag kom närmare kunde jag se att det lös i huset. Ytterligare några meter till ser jag att det är så konstigt dimmigt i köket! Jag kände hur paniken tog tag i mi och började springa och jag såg för min inre syn hur det hade börjat brinna och att döttrarna befann sig på sina rum på övervåningen utan att kunna komma ner! Väl framme vid huset ser jag att ytterdörren står vidöppen och mina båda äldsta döttrar befinner sig i hallen och är skärrade, de talar om att det inte brinner men det ryker någo så förfärligt från pannrummet och de har öppnat dörrarna, det hade sipprat upp rök redan innan men nu var ju nedervåningen också rökfylld...

De hade försökt öppna källardörren innifrån men det var ju så rökfyllt att det inte gick vara där så de misslyckades. Jag däremot öppnade dörren utifrån och det bara bolmade ut rök! Jag försökte ta mig in för att stänga dörren till pannrummet för att minska på rökutvecklingen men det gick inte! Hade mobilen i handen och var på väg att ringa brandkåren men gjorde ett nytt försök och lyckades, efter att ha entilerat lungorna ute så gjorde jag ett försök till att ta mig fram till källartrappen för att öppna ett fönster, röken stack i halsen och tårarna rann av röken men jag lyckades, så jag ringde aldrig. Lyckades därefter ta mig in till pannan för att kväva den eld som fortfarande bildade ny rök. Dottern hade lyckats lägga en hel tidning överst så röken inte kunde gå ut i skorstenen utan kom ut i drag-luckan...
TUR att det inte brann men röken har ju gjort skada i huset, allt måste vädras och kläder tvättas och.... ja det är en hel del... :(

MEN jag är glad att det inte blev några personskador, det är huvudsaken, allt annat är världsliga problem, som Karlsson på Taket skulle sagt.

Nu ska jag släppa de tråkiga sakerna och visa lite roligare grejer!!!

Denna stämpel fick jag i den tävling jag är med i hos the Outlawz och som jag berättade om här.
Jag hittade en sketch i en utmaning och så gjorde jag detta kort som jag tycker blev riktigt gulligt.

Papper: Vit och Lila CS. DP RePrint
Stämpel: Freebie "Pojke med snögubbe" av duktiga och generösa Carina. Färglagd med Copics
Text: Skriven på dator
Utsmyckningar: Lila satinbans, spets, Snö: Snow Marker, Glitter på luvan: Sparkly Fluff White

 

Jag vill delta i följande utmaningar med mitt kort:

The Sweet Stop "Sketch138" Nr 37 slutar 17 december
The Outlawz "CFC" slutar 17 december
ABC Christmas "Yippie, It's almost Christmas" Nr 376 slutar 21 december
Cooking it up with Katie "Anything goes" Nr 220 slutar 4 januari
Crafting for all season "Christmas" Nr 39 slutar 28 december
Crafts and Me "Christmas" Nr 67 slutar 22 december
Creative Belli Blog "Christmas / Winter" Nr 188 slutar 21 december
Digistamps4Joy "Christmas without animals" Nr 118 slutar 21 december
Divas by Design "Christmas" Nr 55 slutar 10 januari
Fresh Brewed Blog "Christmas" Nr 112 slutar 4 januari
Little Darling "Christmas" Nr 26 slutar 27 december
Little Red Wagon "Christmas" Nr 15 slutar 21 december
My Mum's Craft Shop "Cute and funky Christmas" Nr 28 slutar 21 december
Penny's Paper-Crafty "Christmas" Nr 168 slutar 21 december
The Pixie Cottage "Cristmas" Nr 30 slutar 21 december
The Sisterhood of Crafters "Christmas" Nr 25 slutar 25 december
Bearly-Mine "Un-traditional Christmas" Nr 96 slutar 20 december
Creative Card Crew " 'Tis the season" Nr 428 slutar 19 december
Deep Ocean "Let it snow" Nr 83 slutar 19 december
Digital Tuesday "Winter Wonderland" Nr 50 slutar 10 januari
Scrap-Creations "Snow" Nr 28 slutar 20 december
Papertake Weekly "I'm dreaming of a purple Christmas" Nr 142 slutar 20 december
The Stampin' Boutique "No-Traditional Christmas" Nr 63 slutar 18 december
The Artistic Stamper "Christmas" Nr 73 slutar 31 december
Bombshell stamps "Anything goes" Nr 3 slutar 31 december
By the cute and girly "Let it snow" Nr 155 slutar 31 december
Heidies Hobbystuggu "Christmas" Nr 29 slutar 31 december
Scrappin' Chics "Anything goes with Christmas" Nr 63 slutar 29 december
Crafty Boots "Christmas" Nr 124 slutar 25 december
Creative Stamp Friend "X-mas" Nr 88 slutar 25 decenber
Hooked on Craft "Christmas" Nr 114 slutar 24 december
iCopics "Christmas" Nr 50 slutar 18 december
Kaboodle Doodle "Christmas" Nr 32 slutar 18 december
Lexi's Creations "Un-Traditional Christmas" Nr 56 slutar 7 januari
Paper Prettiest "Use ribbon" Nr 47 slutar 19 december
The Cutie Pie "Use a sentiment" Nr 73 slutar 31 december


xoxo 

36 kommentarer:

Ina G sa...

This is an awsome card. So many good things added to it. Great job.

Monika/Buzsy sa...

What a sweet card Maria. Love the winter scene image. The snowflake background is so pretty! Thank you for playing along with us at The Sweet Stop this week. :o)

NanaConnie sa...

This is so beautiful, Maria! I loved it when I saw it at Outlawz and I still love it. :-D I'm so glad you submitted this to the Anything Goes challenge at Cooking It Up with Katie this time. Remember you can enter a total of 3 times between now and January 3. Merry Christmas.
NanaConnie DT Chef

Denise sa...

Such a lovely card and that image is so cute. He looks so sad - the sentiment is perfect.
Thanks for joining us at The Pixie Cottage this week xx

Darlene sa...

This is fabulous ... inside & out!! Great coloring and design!
Thanks again for joining us at The Sisterhood ‘CHRISTMAS’ challenge and please come back again soon!

Darlene
one of the 'Sistahs'
DAR’S CRAFTY CREATIONS

Shannon White sa...

OMGoodness this is soo CUTE! Love your Darling image and terrific snowflake dp's too! And I am really loving all the lavender too! So Pretty! So glad you could join us at The Sweet Stop this week! 8-)

Unknown sa...

Gorgeous card, I love the paper with the snowflakes. Stunning work.
Thanks for playing at the Pixie Cottage this week and good luck.
Francy

Wendy sa...

Gorgeous card, love the sweet image and colours...Thanks for joining us at Divas by Design.
Wendy xx

Amy Johnson sa...

So adorable! Thanks for playing the DTC this week!

Dorte sa...

Pyha, det var lidt af en forskrækkelse du fik dig der.
Dit kort og dine adventslys er flotte. Tak for du deltager hos ABC Christmas Challenge denne gang.
klem fra Dorte

Myrna sa...

Adorable image and always love snowflake papers.
Thanks for joining us for the Little Darlings Challenge.

Jill sa...

aww this is gorgeous and so cute thanks for joining us at PTW hugs Jill xx

Jill sa...

gorgeous card thanks for joining us at MMCS hugs Jill xx

Nannieflash sa...

Oh gorgeous card love your image and your colouring. Thanks for joining us at Bearlymine, good luck with the challenge. hugs Shirleyxxxxxxx

Miranda sa...

adorable card Maria, very cute and the image is very lovely
thanks for joining our challenge this week
hugs
Miranda
TSB DT

Jacq sa...

Hi Maria,
Absolutely Gorgeous Christmas Card!!! Love the image you've used, the dp, the colour scheme is perfect. Love the layout and the embellishments. Coloured perfectly. Thanks for joining us at Divas By Design and Good Luck. Hope to see you joining us again.
Hugs Jacqui xxx

Unknown sa...

Hi Maria, what a sweet card. Love the image and the colours - wonderful that you have decorated the inside of the card as well. Thanks for joining in with us this time at Divas by Design. Sarah

Julia sa...

Beautiful card. Thanks for joining us at The Stamping Boutique. Hugs, Julia-DT

Unknown sa...

What a cute, cute card! Thanks for playing along with us at Kaboodle Doodles this week!

Sue Nicholson sa...

Beautiful card, thanks for sharing your card with us at Cutie Pie, good luck, cheers sue n x

Chris sa...

Lovely card! Your little guy just looks so sad! I bet all his friends left him out there alone! You did a great job. Thanks for joining us at Hooked on Craft Challenges.

Chris

NanaConnie sa...

I've changed hats and now I'm back again. Beautifully done! So glad you joined us in our last challenge of the year at Tuesday Throwdown, and I hope you'll join us again in the New Year. Happy Holidays to you and yours.
NanaConnie, TT DT

Tracey Manderson sa...

great card, very cute. Thanks for joining us at Bearly Mine, and good luck with the challenge
Hugs
Tracey

Tracy Heaton sa...

Such a lovely project. Thanks for joining us at MMCS
Tracy x

Tammy (LaDiva) sa...

Awwww such a cute and touching card!! Thanks so much for playing with us at By The Cute & Girly’s Let It Snow challenge and good luck!

Tammy, BTC&G DT from Créations LaDiva :) xx

Karita sa...

Absolutely beautiful card! :) Wonderful card design with great details!


Thank you for joining at Deep Ocean and Merry Christmas :)
Hugs,
Karita

Crafty and Green sa...

Fantastic Card! I love it! Thanks for playing with us at The Pixie Cottage this Week!

Merry Christmas,
Tina

Mona`s Bittelille Scrappekrok sa...

Dette er sååå supersøtt. Takk for at du deltar hos Crafts and Me. God jul og godt nytt år. Klem...Mona

Jen Nelson sa...

very sweet

Thanks for joining us at Crafting For All Seasons and have a fab Christmas x

Jen x

TannyP sa...

Too cute! You sure did this card up beautifully with that awesome color combination. Thanks for playing along with the Sisterhood of Crafters!

Jen Leeflang sa...

Thanks so much for entering your beautifully executed creation in our Digistamps 4 Joy "Merry Christmas - no animals" challenge.
luv n huggz
Jen Leeflang
DS4J DT LEAD

Linda Anderson sa...

Totally adorable!! Love that sweet image!! Happy New Year and thanks for joining us at the Freshly Brewed Christmas challenge.

Linda

Anonym sa...

Such a Cute Creation! Thank you for sharing and playing at Cutie Pie! Woo x

Dee's Craft Room sa...

This is such a sweet card.


All of the excitement of the past week or so has put me well behind, sorry. I hope your Christmas was as good as mine and I would like to take this opportunity to wish you and your family a very happy New Year.

Thank you for entering this Crafty Boots challenge.

Dionne

Alaine sa...

This is such a cute card. The colors and layeout are beautiful. Thank you for joining us at Bombshell Stamps.

Anonym sa...

Great card! Thanks for playing along with the Bomshell challenge'anything goes'